ABD yönetimi 24 Şubat'tan itibaren bir dizi mala ek gümrük vergisi uygulamasını durduracak.
Bu konuda ABD Gümrük ve Sınır Koruma Servisi açıklama yayımladı.
"Uluslararası Olağanüstü Ekonomik Yetkiler Hakkında" Kanun'a (IEEPA) uygun olarak, aşağıdaki cumhurbaşkanlığı kararnameleri temelinde uygulanan gümrük vergileri, tüm değişiklikler ve eklemeler dahil olmaqla, yürürlükten kalkacak ve 2026 yılı 24 Şubat saat 00:00'dan (İstanbul saatiyle 08:00 - editör notu) itibaren tüketim için ithal edilen ve ya tüketim için depodan çıkarılan mallardan artık tahsil edilmeyecek," açıklamada belirtildi.
Bilgiye göre, servis tarafından yayımlanan listeye ABD Yüksek Mahkemesi'nin yasadışı saydığı gümrük vergileri de dahildir.