Brookings Institution verilerine göre, geçen yıl Amerika Birleşik Devletleri’ni terk edenlerin sayısı, ülkeye girenlerden 150 bin kişi fazla oldu. Bu durumun, Büyük Buhran döneminden bu yana ilk kez yaşandığı belirtildi.
ABD İç Güvenlik Bakanlığı verilerine göre 2025’te 675 bin kişi sınır dışı edilirken, 2,2 milyon kişi “kendi kendini sınır dışı etti.” The Wall Street Journal, ayrıca en az 180 bin Amerikalının daha 15 ülkenin verilerine göre ülkeyi terk ettiğini yazdı.
2025’te ABD’ye gelenlerin sayısı 2,6-2,7 milyon arasında kalarak 2023’teki 6 milyonluk zirvenin altında gerçekleşti. Gazeteye göre Amerikalıların göçte tercih ettiği bölgeler arasında Güney Amerika ve Avrupa öne çıkarken, AB ülkelerine yerleşen ABD vatandaşlarının sayısı rekor seviyelere ulaştı. 2024’te ABD vatandaşlığından vazgeçme başvuruları da bir önceki yıla göre %48 arttı.
Nüfus sayımı verilerine göre, ABD’den ayrılanların ülkeye gelenleri son olarak 1935’te geçtiği belirtiliyor.
The Wall Street Journal