ABD Silahlı Kuvvetleri, İvakuni deniz piyadesi hava üssünden orta menzilli Tomahawk kanatlı füzelerinin fırlatılması için kullanılan Typhon yerüstü mobil sistemlerini Japonya topraklarından çıkardılar.
Oxu.Az'ın haberine göre bu konuda bilgiyi Kyodo ajansı paylaştı.
Japonya Savunma Bakanlığı'nın bu konuda İvakuni şehir yönetimini bilgilendirdiği belirtiliyor. Daha önce ABD-Japonya tatbikatları çerçevesinde İvakuni üssüne yerleştirilen sistemlerin 25 Eylül'de tatbikatlar sona erdikten sonra çıkarılması planlanıyordu. Ancak 10 Kasım'da sistemler hala oradaydı, bu da yerel sivil toplum örgütlerinde bu silahların ülkede kalıcı olarak konuşlandırılacağına dair endişeler yarattı.
Japonya kamuoyunun temsilcileri, Japonya Savunma Bakanlığı'ndan Typhon sistemlerinin ülkeden derhal çıkarılması amacıyla ABD'ye baskı yapmasını talep ediyorlardı.
Sistemlerin neden geç çıkarıldığı hakkında bilgi verilmedi, ancak yerel analistler bunun ABD'deki uzun süren hükümet kapanışı nedeniyle gerçekleştiğini tahmin ediyorlar.