ABD ve İsrail'in İran'a indirdiği hava saldırıları ülkenin sanayisine ciddi zarar verdi ve geniş çaplı işsizliğe yol açabilir.
Habere göre, bombardımanlar sırasında binlerce fabrikaya zarar verildi, toplamda 20 bin işletme - ülkenin üretim kapasitesinin yaklaşık %20'si - devre dışı kaldı. Bu işletmeler arasında büyük ilaç holdingleri, optik ve kimya fabrikaları, alüminyum ve çimento üreticileri de bulunuyor.
En büyük zarar çelik eritme ve petrokimya sektörlerine verildi. En büyük iki çelik üreticisi ve 50'den fazla petrokimya kompleksi faaliyetlerini durdurdu.
İran Çalışma Bakan Yardımcısı'nın sözlerine göre, savaş sonucunda doğrudan en az bir milyon iş yerinin kaybedildiğini belirtiyor. Ekonomistler ise ek olarak 10-12 milyon iş yerinin - ülkenin iş gücünün yaklaşık yarısının - risk altında olduğunu bildiriyor.
Associated Press