ABD Yüksek Mahkemesi, Başkan Donald Trump'ın çoğu dünya ülkesine karşı tek taraflı olarak gümrük vergileri uygulamakla federal yasayı ihlal ettiğine karar verdi. Mahkeme, tarifelerin yasayla belirlenen yetki çerçevesini aştığı sonucuna vardı. Kararın lehine altı hakim oy kullandı, üç hakim ise karşı çıktı.
Yüksek Mahkeme Başkanı John Roberts'ın sözlerine göre, başkan gümrük vergilerinin uygulanması için Kongre'den izin almalıydı. Mahkemenin tutumuna göre, Trump'ın atıfta bulunduğu olağanüstü yetkiler mevcut mevzuatın gerekliliklerine uygun değil.
Kaynakların CNN'e bildirdiğine göre, Trump Yüksek Mahkeme'nin kararını "rezalet" olarak nitelendirdi. Aynı kaynaklara göre, o ayrıca Beyaz Saray'da alternatif planının olduğunu da beyan etti.
Hatırlatalım ki, Donald Trump 2025 yılının Nisan ayında 180 ülke ve bölgeye karşı ticaret tarifelerinin uygulandığını ilan etmişti.
CNN televizyonu