"ABD'nin İran'da düşen F-15E savaş uçağının mürettebatını kurtarmak amacıyla gerçekleştirdiği operasyon aslında İsfahan'daki tesisten zenginleştirilmiş uranyumun çalınması amacını taşıyor olabilirdi."
Bu konuda İran İslam Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı sözcüsü İsmail Bekayi açıklama yaptı.
"Birleşik Devletler'in ülkemizin hava sınırlarını ihlal ederek gerçekleştirdiği operasyonla ilgili birçok soru ve şüphe hâlâ devam etmektedir. İhtimallere göre pilot Kohgiluyeh ve Boyer-Ahmed eyaletinde saklanmıştı. Ancak Amerikan hava aracının indiği güney İsfahan bölgesi söz konusu yerden çok uzaktadır. Bu nedenle söz konusu girişimin İran uranyumunu ele geçirmek için kullanılan dikkat dağıtıcı bir taktik olması ihtimali göz ardı edilemez" diye İran devlet televizyonu Dışişleri Bakanlığı yetkilisine atıfla bilgi yayınladı.
Bir süre önce ise ABD'nin NBC News televizyon kanalı, vurulan F-15E uçağının ikinci mürettebat üyesinin kurtarılma girişiminin doğrudan ABD Merkezi İstihbarat Teşkilatı'nın (CIA) yürüttüğü dezenformasyon kampanyası eşliğinde gerçekleştiğini bildirmişti.
Belirtmek gerekir ki, güvertesinde iki kişi bulunan F-15E savaş uçağı Nisan ayının 3'ünde İran hava sahasında hedef alındı. Fırlatma koltuğu sisteminin devreye girmesinin ardından pilot ve silah sistem subayı kendi aralarında iletişimi başarıyla yeniden kurabildiler. Bilgili kaynaklara göre, birinci pilot kazadan birkaç saat sonra bölgeden çıkarıldı. Arama-kurtarma operasyonları sırasında İran tarafı operasyona dahil edilen Amerikan Black Hawk helikopterlerinden birine saldırı düzenledi. Mürettebat üyelerinin yaralanmasına rağmen helikopter bölgeden uzaklaşmayı başardı.
İkinci mürettebat üyesi olan seyrüseferci-operatörün bulunması ise bir günden fazla sürdü. Onun kurtarılması sürecine 4 Nisan'da başlandı. Bu süre zarfında ABD Hava Kuvvetleri'ne ait savaş uçakları, bölgedeki İran güçlerinin mevzilerine saldırılar düzenledi. Amaç, yerel askeri unsurların ABD özel kuvvetlerinden daha hızlı davranarak ikinci mürettebat üyesini bulmasının önüne geçmekti.