Burundi Sağlık Bakanı Lidvin Baradahana ülkede kolera salgınının yeniden başladığını açıkladı.
Bakan, bunu başkent Bujumbura'da düzenlenen basın toplantısında dile getirdi.
Sözlerine göre, şu anda kolera konusunda uzmanlaşmış iki tedavi merkezinde 34 hasta bulunuyor. Yalnızca 1 Nisan'da 18 yeni hasta kabul edildi.
Hükümet yetkilileri, vaka sayısındaki artışı hijyen kurallarına yeterince uyulmamasıyla ilişkilendiriyor. Hükümet, UNICEF'in desteğiyle müdahale önlemlerini güçlendiriyor.
Belirtelim ki kolera, "Vibrio Cholerae" bakterisinin neden olduğu akut bir bağırsak enfeksiyonudur. Kirli su ve gıda yoluyla yayılır. Başlıca belirtiler arasında ishal, şiddetli kusma, hızlı dehidrasyon, kas krampları ve kan basıncında ani düşüş yer alır. Zamanında tedavi edilmezse hastalık birkaç saat içinde ölümle sonuçlanabilir.
Oxu.Az