Avustralya'nın güney-doğusundaki Victoria eyaletinde olağanüstü hal ilan edildi. Ülkenin Başbakanı Jacinta Allan, son derece karmaşık üç orman yangını nedeniyle 18 belediyeyi ve bir kayak merkezini kapsayan bildiriyi imzaladı.
Oxu.Az'ın haberine göre, Bloomberg konuya ilişkin bilgi paylaştı.
Olağanüstü halin ilan edilmesi hükümete geniş yetkiler veriyor: yetkililer zorunlu olarak halkı tahliye edebilir, bölge içindeki hareketi kısıtlayabilir ve yangınlarla mücadele için özel mülkiyeti talep edebilir.
Jacinta Allan'ın sözlerine göre, yangınlar çok hızlı yayılıyor ve bu da insanların korunmasını bir numaralı öncelik haline getiriyor.
Şu anda üç kişi - bir erkek, bir kadın ve bir çocuk kayıp olarak kabul ediliyor. Victoria'daki sıcaklık zirvesi düşmeye başlasa da, 2025 yılı boyunca süren kuraklık nedeniyle durum kritik olarak kalıyor.
Haberde, "Haftanın ortasında Victoria eyaletinde anormal sıcaklık nedeniyle yangınlar 300.000 hektardan fazla çalılık alanı kapladı. Eyalette hala 10 büyük yangın devam ediyor" diye belirtildi.
İtfaiyeciler güney-doğuda yangınlarla mücadele ederken, ülkenin diğer bölgeleri zıt doğa anomalilerinden muzdarip. Öyle ki, Yeni Güney Galler - Sidney çevresinde son yılların en sıcak günü kaydedildi. Queensland'da Mercan Denizi'nden yaklaşan tropikal siklon nedeniyle sel uyarısı verildi.
Victoria dünyanın en yangına meyilli bölgelerinden biridir. Mevcut felaketin boyutu artık 2009'da meydana gelen "Kara Cumartesi" trajik olaylarıyla karşılaştırılıyor. Bilim insanları, bu mevsim Avustralya yangınlarından çıkan dumanın Arjantin kıyılarına ulaştığını ve bunun da ekolojik felaketin küresel ölçeğini gösterdiğini belirtiyorlar.
Bu yangınlar, Türkiye büyüklüğünde bir alanın yok olduğu ve 33 kişinin öldüğü 2019-20 yıllarının "Kara Yaz"ından bu yana eyalette meydana gelen en büyük yangınlar haline geldi.