Rus roket taşıyıcısı "Soyuz-2.1b", biyolojik uydu "Bion-M" No.2'yi Dünya yörüngesine yerleştirdi.
Oxu.Az'ın TASS'a dayanarak bildirdiğine göre, roketin fırlatılışı Bakü saatiyle 21.13'te Baykonur Uzay Üssü'nün (Kazakistan) 31 numaralı platformundan ("Vostok" fırlatma kompleksi) gerçekleştirildi. Aracın uzayda 30 gün kalması ve 19 Eylül'de Rusya'nın Orenburg bölgesindeki bozkırlara inmesi bekleniyor.
Uydu üzerinde 75 fare, 1.500 meyve sineği, hayvan ve insan kök hücreleri, tıbbi bitkiler, tohumlar, algler ve mikroorganizmalarla deneyler yapılacak.
Projenin amacı, canlı organizmaların Uluslararası Uzay İstasyonu'nun yörüngesine göre kozmik radyasyon seviyesinin üçte bir oranında daha yüksek olduğu yüksek enlemli bir yörüngede uçuşu nasıl tolere ettiklerini incelemektir. Araştırma sonuçları, düşük Dünya yörüngesinin ötesindekiler de dahil olmak üzere uzaya insanlı uçuşların korunması ve sağlanması için yöntemlerin temelini oluşturacaktır.
"Bion", biyolojik araştırmalar için bir dizi Rus uzay aracıdır. Özellikle, bilim insanları radyasyon ve yer çekimsizliğinin canlı organizmalar üzerindeki etkisiyle ilgilenmektedir. "Cosmos-605" adlı ilk benzer araç 1973 yılında fırlatıldı. 2013 yılında "Bion-M" serisinden ilk uydu yörüngeye yerleştirildi. O zaman fareler, Moğol gerbilleri, gekonlar, salyangozlar, bitkiler ve çeşitli mikroorganizma kolonileri uzaya gitti.