Avrupa'da bir NATO üyesi devlet daha zorunlu askerlik sistemine geri döndü.
Bilgiye göre, Hırvatistan 17 yıllık aradan sonra askere çağırma sistemini yeniden uygulamaya koydu. İlk aşamada 800 gencin çağrılması planlanıyor. Bunların yarısı gönüllülerden, yüzde 10'u ise kadınlardan oluşacak. Sonraki yıllarda ise her yıl yaklaşık 4 bin genç askeri eğitimden geçecek. Zagreb hükümeti bu adımını Avrupa'daki güvenlik ortamı ve Rusya-Ukrayna savaşıyla ilişkilendirdi.
Hatırlatalım ki, Fransa Cumhurbaşkanı Emmanuel Macron, Kasım 2025'de açıklamada 2026 yılının yaz döneminden itibaren ülkede gönüllü askerlik modelinin uygulanacağını duyurmuştu. Devlet Başkanı özellikle çağrılan gençlerın Ukrayna'daki savaşa gönderilmeyeceğini vurguladı.
Bundan önce ise Almanya silahlı kuvvetlerde askere çağırma sistemini yeniden uygulamaya koyma kararını açıklamıştı. Bu girişim doğrudan NATO'nun stratejisine ve olası bir savaşa hazırlık amacına hizmet ediyor. Yeni kurallara göre, gençlerin askerlik hizmetine elverişlilik düzeyi kontrol edilecek ve eğer gönüllülerin sayısı yeterli olmazsa, ek çağrılacak kişiler kura yoluyla belirlenecek. Almanya Savunma Bakanı vatandaşlara savaşa katılmama taahhüdünün de sağlanacağını vurguladı.
UNIAN