Birleşik Krallık, ABD'nin farmasötik ürünlere uyguladığı gümrük vergilerinden muaf tutulan ilk ülke oldu.
Bu konuda Krallığın Sağlık Bakanlığı açıklama yaptı.
Açıklamada, "Yıllık en az 5 milyar sterlin (yaklaşık 6,6 milyar dolar) değerinde olan Birleşik Krallık'ın ABD'ye farmasötik ihracatı en az üç yıl süreyle tamamen gümrük vergilerinden muaf şekilde gerçekleştirilecek. Böylece Birleşik Krallık, dünyada ABD'ye farmasötik ihracatta sıfır gümrük vergisi elde eden ilk ülke oluyor" denildi.
Geçen yılın sonbaharında ABD Başkanı Donald Trump, farmasötik ürünlere yüzde 100 gümrük vergisi uygulanacağını ilan etmişti. İstisnalar yalnızca ABD topraklarında üretim tesisleri kurmaya başlamış şirketler için öngörülmüştü.
2 Nisan 2025'de Trump, 185 ülke ve bölgeden getirilen mallara gümrük vergisi uygulandığını ilan etti, ardından çeşitli ülkelerden yapılan ithalata uygulanan tarifeleri defalarca değiştirdi. Ancak 29 Ağustos'ta Columbia Bölgesi Federal Temyiz Mahkemesi, başkanın bu vergilerin bir kısmını uygularken yetkilerini aştığına karar verdi. ABD yönetimi 4 Eylül'de bu karara karşı Yüksek Mahkeme'ye itirazda bulundu.
Oxu.Az