Kolombiya ve ABD, yakın zamanda Washington'da yapılması planlanan Donald Trump ve Gustavo Petro arasındaki görüşmenin hazırlıklarına başladı.
Oxu.Az'ın haberine göre, Kolombiya'nın ABD Büyükelçisi Daniel Garcia-Pena, Caracol radyosuna yaptığı açıklamada bu bilgiyi paylaştı.
Büyükelçi, "Başkan Trump, Gustavo Petro'yu Beyaz Saray'da görüşmelere devam etmeye davet etti." Diplomata göre, Çarşamba günü gerçekleşen görüşme ikili ilişkilerdeki "gerginliği azalttı" ve Bogota ile Washington arasındaki etkileşimde "yeni bir sayfa" açtı.
Büyükelçi, "Başkan Trump, Marco Rubio'ya bu görüşme için olası tarih bulunması görevini verdi" dedi.
Trump, 3 Ocak'ta ABD'nin Venezuela'daki askeri operasyonuyla ilgili olarak, Petro hakkındaki uyarılarının hala geçerli olduğunu belirtti. O, daha önce Kolombiya Başkanı'nı uyuşturucu üretimini teşvik etmekle suçlamıştı. Başkan ayrıca, Kolombiya yetkilileri uyuşturucu kaçakçılığıyla mücadeleyi yoğunlaştırmazsa ABD'nin Kolombiya'ya karşı güç kullanabileceğini vurgulamıştı.
Petro, Trump'ın tehdit etmek yerine kendisini ABD'ye kokain ihracatıyla güçlü mücadelesinden dolayı madalyalarla ödüllendirmesi gerektiğini düşünüyor. Kolombiya Başkanı ayrıca Amerikan liderin "yaşlılık bunaması"na girdiğinden emin olduğunu ifade etmişti.