Amerikalı girişimci Elon Musk, ABD Başkanı Donald Trump'ın yönetiminden ayrılıyor; burada Devlet Yönetimi Verimlilik Departmanı'nın (DOGE) çalışmalarını denetliyordu.
"Özel devlet memuru olarak planlanan görev sürem sona erdiğinden, gereksiz harcamaları azaltma fırsatı için Başkan @realDonaldTrump'a teşekkür etmek istiyorum," diye X'te yazdı Musk, Oxu.Az aktarıyor.
DOGE'nin misyonunun "zamanla tüm hükümetin yaşam tarzı haline geldikçe güçleneceğine" dair güvenini ifade etti.
Amerikan yasalarına göre, Musk'ın 20 Ocak'ta aldığı geçici devlet memuru statüsü 30 Mayıs'ta sona erecekti. Ancak kesin tarih, fiilen çalışılan gün sayısına bağlı olarak değişebilirdi.
Associated Press ve Bloomberg'in Trump yönetimindeki kaynakları, Musk'ın Beyaz Saray'dan ayrılışını doğruladı. Yetkililerden biri, işten çıkarma sürecinin Çarşamba akşamı, 28 Mayıs'ta başladığını bildirdi. Söylediğine göre, bu kararı Musk kendi başına aldı ve başkandan destek gördü.