"İran'dan Azerbaycan ve Türkiye'ye atılan roketlerle ilgili talimat verenlerin kimliği araştırılıyor."
Bunu Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin (TBMM) Dışişleri Komisyonu Başkanı Fuat Oktay söyledi.
O, bu saldırıların İran'a hiçbir faydasının olmadığını belirtti:
"Azerbaycan ile sık sık bu konuda görüşmeler yapıyoruz. Hem Azerbaycan'a hem de Türkiye'ye İran tarafından roket atılması asla yaşanmamalıydı. Çünkü Azerbaycan ve Türkiye bu savaşın anlamsız olduğunu en güçlü şekilde ifade eden ülkeler arasındadır.
Burada provokasyon ihtimalleri de ciddi şekilde tartışılıyor. Çünkü İran'ın bu iki ülkeye saldırmasının ona hiçbir faydası yoktur. Mesud Pezeşkiyan da açıklamasında bu saldırıların İran tarafından gerçekleştirilmediğini bildirdi."
Fuat Oktay, Azerbaycan ve Türkiye'ye atılan roketlerin kimin talimatıyla gerçekleştirildiğinin araştırılmasının önemli olduğunu vurguladı:
"Evet, roketin İran topraklarından atıldığı bilinmektedir ve düğmeye basan kişinin İranlı olması mümkündür. Ancak asıl mesele, o düğmeye kimin talimatıyla basıldığının araştırılması gerektiğidir," diye belirtti.
APA