Hindistan'da güneş paneli atıklarıyla mücadele etmek için gereken endüstriyel ölçekli potansiyel mevcut değil.
Oxu.Az'ın haberine göre, interestingengineering.com konuya ilişkin bilgi paylaştı.
Bilgiye göre, hükümet sübvansiyonları sayesinde yaklaşık 2,4 milyon Hindistanlı aile güneş enerjisine geçti ve bu da güneş enerjisinin ülkenin enerji potansiyelinin %20'sinden fazlasını oluşturmasına ve kömüre bağımlılığı azaltmasına yardımcı oldu.
Ancak bu başarı yaklaşan ekolojik tehlikeye işaret ediyor. Ulusal finansman veya geri dönüşüm merkezlerinin olmaması nedeniyle Hindistan henüz çözmeye hazır olmadığı yeşil atık kriziyle karşı karşıya geliyor.
Bilgilere göre, Hindistan'da güneş enerjisi atıkları 2047 yılına kadar 11 milyon tonu aşacak. Bunların geri dönüşümü içinse 300 geri dönüşüm merkezi gerekiyor.
Belirtelim ki, Hindistan'ın güneş enerjisi parklarının çoğunluğu 2010'lu yılların ortasında kullanıma sunuldu. Bu modüllerin ise 25 yıllık ömrü var.