Hindistan'da doktorun telefon aracılığıyla talimatlar verdiği doğum sürecinde anne ve yeni doğan bebeği hayatlarını kaybetti.
Hayatını kaybeden kadının eşi Sureş Yadav, Soni Yadav'ın doğum sancıları başlar başlamaz derhal sağlık kuruluşuna getirildiğini bildirdi. Doktor Ancali Srivastava ilk olarak hastanın sağlık durumunun iyi olduğunu belirtti.
Ancak doğum sürecinde uzman sağlık personeli bulunmadı ve prosedür doktorun telefonla verdiği talimatlar doğrultusunda deneyimsiz hastane çalışanı tarafından gerçekleştirildi.
Müdahaleye başlandıktan otuz dakika sonra bebek hayatını kaybetti, annenin sağlık durumu ise ciddi şekilde kötüleşti. Hasta başka bir sağlık kuruluşuna götürülse de, hayatını kurtarma çabaları sonuçsuz kaldı.
Olayın ardından Sağlık Bakanlığı tarafından denetim gerçekleştirildi. İnceleme sonucunda hastanede hiçbir doktor veya profesyonel sağlık çalışanının bulunmadığı ortaya çıktı.
Bunun ardından söz konusu hastane faaliyetlerini durdurdu ve oradaki tüm hastalar başka kliniklere yerleştirildi. Şu anda olayla ilgili soruşturma devam etmektedir.
NDTV