Husiler, Kızıldeniz'den güvenli geçiş için gemilerden rüşvet almaya başlamışlar.
Haberde bu ödemelerin bir tür "geçiş ücreti" ile karşılaştırılıyor ve bu tür ödemelerin Husilere milyonlarca dolar gelir getirdiğini bildiriyor.
Edinilen bilgilere göre, petrol tankerleri İran'ın kapattığı Hürmüz Boğazı'ndan uzaklaşarak Suudi Arabistan'ın petrolünü yüklemek için Kızıldeniz'e yöneliyor. Yaklaşık 30 süpertanker Yanbu Limanı'na doğru hareket ediyor.
Ancak bu güzergah da tamamen güvenli sayılmıyor. Tankerler Kızıldeniz'e girmek için Husilerin saldırı riski bulunan Bab'ül-Mendeb Boğazı'ndan geçmek zorunda kalıyorlar.
The Telegraph