İslam İşbirliği Teşkilatı'na (İİT) üye ülkelerin dışişleri bakanları İsrail'in bölgede istikrarı bozan politikasını kınadı ve gerginliğin azaltılması yönünde çalışmak için bakanlar düzeyinde bir temas grubunun kurulması kararını aldılar.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda İslam İşbirliği Teşkilatı ülkelerinin Dışişleri Bakanları Konseyi'nin 21-22 Haziran'da Türkiye'de gerçekleştirilen toplantısının sonuçlarıyla bağlı kabul edilen İstanbul Bildirisi'nde belirtildi.
Dışişleri bakanları BM'nin Filistin konusunda Uluslararası Konferansı'nın mümkün olan en kısa sürede gerçekleşmesi çağrısında bulundular.