Brüksel Şehir Mahkemesi, Romanya ve Polonya'yı COVID-19'a karşı artık kalan aşılar nedeniyle "Pfizer" şirketine 1,9 milyar avro ödemeye mahkum etti. Ülkeler bu aşıları Avrupa Komisyonu'nun sözleşmeleri temelinde satın alma yükümlülüğü üstlenmişlerdi.
Böylece mahkeme, şirketin talebini karşılayarak COVID-19 aşıları kapsamındaki sözleşme yükümlülüklerinin tam olarak ödenmesine karar verdi: Polonya tarafından 1,3 milyar avro, Romanya tarafından ise 600 milyon avro.
Her iki ülke 2022 yılında aşı alımını sürdürmeyi reddetmişti. Bunu stokların aşırı fazla olması, ilaçların koronavirüsün yeni varyantlarına karşı etkisizliği ve ayrıca Ukrayna'daki çatışma nedeniyle bütçe kaynaklarının yetersizliği ile gerekçelendirmişlerdi.
Pfizer, Polonya ve Romanya hükümetlerine karşı davayı 2023 yılında açtı. Dava, aşı alımına ilişkin sözleşmelerin imzalandığı yer olan Brüksel mahkemesine sunuldu.
TASS