İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin İran konteyner gemisine el koymasını deniz haydutluğu olarak nitelendirdi.
Bu konudaki açıklama bakanlığın resmi web sitesinde yayımlandı.
"Yolcuların, gemi mürettebatının ve ailelerinin korkutulmasıyla birlikte gerçekleştirilen bu eylem, deniz korsanlığı ve terör eylemidir. İran İslam Cumhuriyeti, ABD'nin bu yasadışı ve suç teşkil eden eyleminin ciddi sonuçları konusunda uyarıda bulunarak, İran gemisinin, yolcularının ve mürettebatının, ayrıca ailelerinin hemen serbest bırakılmasının gerekliliğini vurgulamaktadır" denildi İran Dışişleri Bakanlığı'nın açıklamasında.
Tahran, İran'ın ulusal çıkarlarının korunması için tüm imkanlarını kullanacağını ve bölgedeki durumun gelecekte tırmanmasının tüm sorumluluğunun ABD'ye ait olduğunu vurguladı.
Hatırlatmak gerekirse, 20 Nisan'da ABD Silahlı Kuvvetleri Merkez Komutanlığı, Umman Körfezi'nde İran limanlarından birine gitmekte olan İran bayrağı taşıyan bir konteyner gemisinin durdurulduğunu açıkladı. Bu adımlar, ABD tarafından daha önce uygulanan İran limanlarının ablukası çerçevesinde atıldı. Komutanlık, ABD askerlerinin taleplerine uymayı reddetmesinin ardından Amerikan destroyerinin konteyner gemisinin makine dairesini hasara uğrattığını ve bunun ardından Amerikan deniz piyadelerinin geminin güvertesine çıktığını belirtti.