İran'da insan hakları aktivisti ve Nobel Barış Ödülü sahibi Nergiz Muhammedi yedi yıl daha hapis cezasına mahkum edildi.
Bu konuda AP haber ajansı bilgi yayımladı.
Avukat Mustafa Nili'nin sözlerine göre, sürenin uzatılmasına Meşhed mahkemesinde karar verildi. Muhammedi protestolara katıldığı için altı yıl, propaganda faaliyetleri için ise ek bir buçuk yıl hapis cezasına mahkum edildi ve iki yıllık ülkeden çıkış yasağı aldı.
Belirtelim ki, Nergiz Muhammedi 2021 yılının Kasım ayından bu yana İran'da devlete karşı suikast ve İran hükümetine karşı propaganda yapmak suçlamalarıyla hapis cezası çekiyor. O, 2024 yılının Aralık ayında sağlık nedeniyle 21 günlük izne çıktı, bu izin daha sonra altı ay uzatıldı. 2025 yılının Aralık ayında o, İran'da insan hakları savunucusu Hüsrev Alikürdü'nün cenaze töreninde tutuklandı.
Nergiz Muhammedi 2023 yılında "İran'da Kadınlara Karşı Zulümle Mücadele ve İnsan Hakları ile Özgürlüklerinin Sağlanmasındaki Çabalarından Dolayı" Nobel Barış Ödülü'ne layık görüldü.