İspanya hükümeti ülkede izinsiz çalışan veya yaşayan yüz binlerce göçmene yasal statü verme niyetinde olduğunu beyan etti.
Bu konuda Sosyal Güvenlik ve Göç Bakanı Elma Sais açıklama yaptı.
Bakan, göçmenlerin yasallaşma başvurularını nisan ayından - ilgili kararnamenin yürürlüğe gireceği tarihten itibaren vermeye başlayabileceklerini belirtti.
İzin, 31 Aralık 2025 tarihine kadar İspanya'ya geldi, ülkede en az beş ay kaldı ve sabıka kaydı olmayan kişileri kapsayacak.
Çeşitli tahminlere göre, İspanya yönetiminin bu planlarından 500.000 - 800.000 göçmen yararlanabilir. Bunların çoğu tarım, turizm ve hizmet sektöründe çalışan Latin Amerika ve Afrika kökenli kişilerdir.
Associated Press