İsrail ve Suriye bakanları son 25 yılda ilk üst düzey görüşmelerini gerçekleştirdiler. Görüşme Paris'te ABD'nin Orta Doğu özel temsilcisi Tom Barrack'ın arabuluculuğuyla gerçekleşti.
Oxu.Az'ın haberine göre, bu konuda Axios portalı bilgi yayınladı.
Bilgiye göre, görüşmelerde İsrail'in stratejik planlama bakanı Ron Dermer ve Suriye Geçiş Hükümetinin Dışişleri Bakanlığı Başkanı Esad eş-Şeybani katıldılar.
Dört saat süren görüşmede ülkeler arasındaki gerginliğin azaltılması ele alındı. İsrail kaynakları Axios'a bildirdiler ki, taraflar Suriye'nin güneyinde güvenlik ve ateşkes konusunda anlaşmaya varmak niyetindeydi.
Belirtildiğine göre, İsrail ve Suriye son aylarda zaten birkaç görüşme gerçekleştirdiler. Portal, Paris görüşmelerinin ülkeler arasında güveni güçlendirmek için ilk adım olacağını iddia ediyor.