Perşembe günü Japonya'nın Tokyo Elektrik Enerji Şirketi (TEPCO), bir dizi erteleme, faaliyetin durdurulması ve yeniden işletmeye alma testlerinin ardından dünyanın en büyük nükleer enerji santrali sayılan Kaşivazaki-Kariva Nükleer Santrali'ni resmen ticari işletmeye açtı.
Bu yılın Ocak ayında Kaşivazaki-Kariva Nükleer Santrali'nin altıncı ünitesi yeniden faaliyete geçmiş olsa da, teknik incelemeler nedeniyle çalışması defalarca durdurulmuştu. Santralin tam ticari işletmeye alınması 18 Mart'a planlanmış olsa da, uyarı sinyalinin devreye girmesi süreci yavaşlatmıştı. Sorunun, reaktörün topraklama sisteminde bulunan parçaların eskimesi ve arızalanmasıyla ilgili olduğu ortaya çıkmıştır. Belirtmek gerekir ki, olay sırasında herhangi bir radyasyon sızıntısı kaydedilmemiştir.
Dünyanın en büyük nükleer enerji santrali kabul edilen bu tesis, toplam gücü 8,2 GW'a eşit olan yedi reaktörle donatılmıştır.
Hatırlatalım ki, 2011 yılının bahar aylarına kadar Japonya'nın elektrik enerjisi ihtiyacının üçte birini karşılayan 54 nükleer reaktör mevcuttu. Ancak Fukuşima Daiçi Nükleer Santrali'ndeki bilinen kazadan sonra tüm reaktörlerin faaliyeti durduruldu. Şu anda resmi Tokyo, güçlendirilmiş güvenlik kuralları uygulayarak nükleer santrallerin faaliyetini aşamalı olarak yeniden başlatmaktadır. Halihazırda ülke genelinde 14 reaktör çalışmakta olup bu rakamın gelecekte daha da artırılması planlanmaktadır.
TASS