"Japonya'nın bir sonraki mali yılında devlet bütçesinin ilk bakiyesi son 28 yılda ilk kez fazla verecek."
Oxu.Az'ın Bloomberg'ten aktardığı habere göre, bunu Japonya Başbakanı Sanae Takaichi dedi.
O gazetecilere açıklamasında,"Hükümet tarafından sunulan ilk bütçe 1998'den bu yana ilk kez pozitif bir ilk bakiye gösteriyor. Güçlü bir ekonominin inşası ile mali sürdürülebilirliğin sağlanması arasında denge kuran bir bütçe hazırladığımızı düşünüyorum" diye vurguladı.
Hatırlatalım ki, 26 Aralık'ta Japonya hükümeti 2026 mali yılı için (1 Nisan tarihinden başlayacak) bütçeyi onayladı. Bütçenin toplam hacmi 122.3 trilyon yen (yaklaşık 782 milyar dolar) oluşturuyor ki, bu da rekor bir gösterge.