Kuzey Kore lideri Kim Jong-Un, ülkenin 77'nci kuruluş yıl dönümünde yaptığı konuşmada, nükleer silah programından vazgeçmeyeceklerini vurguladı. "Artık hiç kimse devletimizin değişmez statüsüne ve güvenliğine zarar veremez" dedi.
Oxu.Az'ın İHA'dan aktardığı haber göre Başkent Pyongyang'da düzenlenen törende konuşan Kim Jong-Un, halka, orduya ve Ukrayna'ya karşı Rusya'nın yanında savaşan askerlere selam gönderdi. Pyongyang yönetiminin sıkça vurguladığı "nükleer devlet statüsü"ne atıfta bulunan Kim, bu statünün artık değiştirilemez olduğunu söyledi.
Kim, konuşmasında şu ifadeleri kullandı:
"Artık hiç kimse devletimizin değişmez statüsüne ve güvenliğine zarar veremez. Hiç kimse, refah dönemine doğru başladığımız yolculuktan bizi geri döndüremez."
"Ülkemizi hiçbir yabancı güce bırakmayacağız"
Mücadelelerinde tek doğru yolun sosyalizm olduğunu savunan Kim, "Şimdiye kadarki tüm zaferlerimizi sosyalizmde somutlaşan adalet ve hakikat sayesinde kazandık. Güçlü bir siyasi sistem kurduk, büyük bir ulusal güç inşa ettik. Ülkemizi hiçbir yabancı gücün eline bırakmayacağız" dedi.