İngiltere Başbakanı Keir Starmer, ABD Başkanı Donald Trump ve Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin'in eylemlerinin enerji maliyetlerini keskin şekilde artırmasına neden olmasından bıktığını ifade etti.
O bu açıklamayı Orta Doğu ziyareti sırasında yaptı.
"Ülke genelinde ailelerin ve işletmelerin Putin ya da Trump'ın küresel düzeyde attığı adımlar nedeniyle enerji maliyetlerinin artıp azalmasını görmesinden bıktım. İnsanlara sadece uluslararası piyasanın koşullarıyla barışmaları gerektiğini söylemekten yorulduk", diye başbakan belirtti.
O, enerji bağımsızlığına ihtiyaç duyduklarını da ekledi.
"Bunu başarmanın tek yolu yenilenebilir enerji kaynaklarına daha hızlı geçiş yapmaktır, çünkü uluslararası piyasa bize bu bağımsızlığı sağlamayacaktır," diye belirtti.
Starmer, yenilenebilir enerjiye (örneğin güneş ve rüzgar enerjisine) olan ihtiyacı gerekçelendirmek için defalarca Orta Doğu'daki savaşı örnek göstererek daha büyük enerji bağımsızlığını savundu.
Starmer'ın ABD ve Rusya başkanlarını eleştirmesi, önceki gece Katar'dan Trump ile yaptığı telefon görüşmesinden kısa bir süre öncesine denk geldi.
Belirtildi ki, Hürmüz Boğazı petrol ve doğalgaz taşımacılığı için hayati öneme sahip bir geçittir. Ancak savaş başladığından beri İran tarafından fiilen kapatılması, petrolün ve dolayısıyla enerjinin fiyatının önemli ölçüde yükselmesine neden oldu.
Sky News