Kolombiya Devlet Başkanı Gustavo Petro, uyuşturucu karteliyle olası bağlantıları hakkında iftira attığı için Ekvadorlu mevkidaşı Daniel Noboa'yı mahkemeye vereceğini açıkladı.
Petro bu konuda X sosyal medya hesabından paylaşım yaptı.
"Bana yönelttiği iftira nedeniyle Başkan Noboa'yı mahkemeye verme kararı aldım" diye belirtti.
Hatırlatalım ki, bir süre önce Noboa, Kolombiya'nın "Semana" dergisine verdiği röportajda Petro'nun 2025 yılının Mayıs ayında Ekvador'un Manta şehrine yaptığı ziyaret sırasında yerel "Vatandaş Devrimi" muhalefet partisinin temsilcileriyle görüştüğünü bildirmişti. İddiaya göre, bu kişilerin bazıları 2024 yılının Ocak ayında cezaevinden kaçan ve 2025 yılının Haziran ayında yakalanan "Los Choneros" uyuşturucu kartelinin lideri, "Fito" lakaplı Adolfo Macias ile bağlantılıdır. "Onların Fito ile birebir görüşüp görüşmediğini şimdi iddia edemem. Ama diyelim ki, aynı ortamda ve aynı mekanda bulundu" diye Noboa vurguladı.
Petro ise Manta'da bulunduğu süre boyunca Ekvador askerleri ve kişisel koruması tarafından refakat edildiğini bildirdi.