Kuzey Kore, 4 Ocak sabah saatlerinde yılın ilk füze denemelerini Japon Denizi yönünde gerçekleştirdi.
Oxu.Az'ın Kyodo News ve Yonhap ajanslarından aktardığı habere göre, bunun son iki ayda kaydedilen ilk füze aktivitesi olduğunu bildiriyor.
Füzelerin Japonya'nın münhasır ekonomik bölgesinin dışına düştüğü belirtildi.
Japonya Başbakanı Sanae Takaichi ilgili kurumlara olayla ilgili tüm bilgileri hızlı bir şekilde toplamak ve halkı bilgilendirmek talimatını verdi.
Denemeler Güney Kore'de de kaydedildi. Birleşik Genelkurmay Başkanları Komitesinin bilgisine göre, füzeler Pyongyang yakınlarındaki bir bölgeden fırlatıldı, yaklaşık 900 kilometre mesafe kat etti ve Japon Denizi sularına düştü.