Lübnan Başbakanı Nevaf Selam önümüzdeki hafta yurt dışı ziyaretlerine başlayacak. Turne kapsamında ilk olarak ABD'ye gidecek ve burada İsrail ile barış anlaşması müzakere edilecek.
Bu konuda Asharq al-Awsat gazetesi bilgi yayımladı.
Gazetenin haberine göre, Selam ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio ve BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile ikili görüşmeler yapacak.
Belirtildiğine göre, 9 Nisan'da Lübnan hükümeti mevcut çatışmanın çözümü amacıyla İsrail ile doğrudan müzakerelere başlama şeklindeki barış girişimine bağlılığını bir kez daha teyit etti. Gazete, salı günü 14 Nisan'da Washington'da temasların ilk turunun yapılmasının beklendiğini yazıyor. Lübnan heyetine ülkenin ABD Büyükelçisi Nada Hamade Muavvad başkanlık edecek.
Selam gazeteye, yurt dışı ziyaretleri sırasında uluslararası destek kazanmayı ve Lübnan devletinin egemenliğini ülkenin tüm topraklarında yeniden tesis etmek için çabaları birleştirmeyi umduğunu bildirdi. Siyasetçi, Lübnan'daki krizin çözüm yolunun tamamen açık olduğunu belirtti: bu süreç ateşkes ve İsrail askerlerinin geri çekilmesiyle başlıyor.
Habere göre, cumhuriyetin yönetimi Lübnan meselesini ABD-İran müzakereleri arka planından ayırmaya çalışıyor. Nitekim 9 Nisan'da Cumhurbaşkanı Joseph Aoun'un ofisi tarafından yayımlanan açıklamada İran'ın müdahalesinden ve Lübnan'ı direniş eksenine bağlama girişimlerinden keskin bir şekilde rahatsızlık ifade edildi.
"Lübnan egemen ve tam işlevsel bir devlet olarak kalmaktadır. Biz hiçbir zaman birinin bizim adımıza müzakere yürütmesine razı olmayacağız" denilerek belgede bu husus vurgulandı.