"Belarus ABD ile 'büyük anlaşma'ya hazır ancak onu öyle hazırlamak gerekir ki, orada her iki ülkenin çıkarları göz önünde bulundurulsun."
Bunu Belarus Cumhurbaşkanı Aleksandr Lukaşenko RT'ye verdiği röportajda söyledi.
Belarus lideri, ABD ile anlaşmaya can atsa da, hiçbir şeyi 'yalvararak almak' niyetinde olmadığını vurguladı.
A.Lukaşenko, ABD Başkanı Donald Trump ile görüşmekten memnun olacağını, ancak onun için görüşmenin kendisinin bir amaç olmadığını belirtti.
Lukaşenko ayrıca Amerikalıların amacının Belarus ile savaşmak olmadığını düşünüyor. Cumhuriyetin kaybedilmesinin Rusya için kabul edilemez olduğunu belirtti. "Biz onların en yakın müttefikiyiz. Belarus'u bugün kaybetmek Rusya için kabul edilemezdir" diye siyasetçi vurguladı.