Amerikalı girişimci Elon Musk, Güney Afrika Cumhuriyeti'nin (GAC) Starlink sistemine ülkede faaliyet göstermesi için lisans vermediğini bildirdi.
Musk, bununla ilgili X hesabı üzerinden açıklama yaptı.
O, "Güney Afrika Starlink'e lisans vermeyecek, oysa ben orada doğdum. Sadece siyahi olmadığım için... Bize defalarca, sözde şubeye siyahi birinin başkanlık ettiğini gösterip lisans almamız teklif edildi, ancak ben prensip olarak bunu reddettim" diye belirtti.
Musk, GAC yönetimini "açıkça ırkçı" olarak nitelendirdi ve yerel siyasetçileri ayrımcılıkla suçladı.
Belirtmek gerekir ki, Musk, iki yılı aşkın süredir Starlink için GAC'dan lisans almaya çalıştığı belirtildi. Ülke yönetimi ise şirketin yerel şubesindeki hisselerin bir kısmının daha önce ayrımcılığa maruz kalmış nüfus gruplarına verilmesini talep ediyor. Musk bu talepleri reddetti.
Oxu.Az