Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Numan Kurtulmuş, Güney Kafkasya'da yaşanan süreçleri olumlu değerlendirdi.
Bilgiyi Anadolu Ajansı yayımladı.
Kurtulmuş, Azerbaycan ve Ermenistan meclis başkanlarının İstanbul'da düzenlenecek PAB Genel Kurulu çerçevesinde olası üçlü görüşmeyle ilgili soruyu yanıtladı.
Güney Kafkasya'da tüm ülkelerin iş birliği yapabileceği bir düzenin kurulmasının mümkün olduğunu ve son dönemde Azerbaycan ile Ermenistan arasındaki yakınlaşmanın son derece olumlu ve önemli olduğunu belirtti.
Onun ifadelerine göre, Karabağ'ın işgalden kurtarılarak Azerbaycan'ın kontrolüne geri dönmesinin ardından bölgede yeni bir denge oluştu.
Kurtulmuş, Türkiye-Azerbaycan-Ermenistan arasında hem parlamento hem de siyasi düzeyde üçlü ilişkilerin kurulabileceğini ve bu formatın diğer Kafkasya ülkelerini de kapsayabileceğini ekledi. Bölgenin yakın zamanda tam anlamıyla bir barış ortamına dönüşeceğine umut ettiğini bildirdi.
Oxu.Az