Pakistan'ın en büyük petrol rafineri şirketi olan Cnergyico Ekim ayından itibaren ABD'den 1 milyon varil West Texas Intermediate (WTI) markalı petrolün ithalatını gerçekleştirecek.
Oxu.Az haber veriyor ki, bu konuda Reuters ajansı bilgi yayınladı.
Cnergyico şirketinin direktör yardımcısı Usama Gureyşi açıklamasında ilk partinin Vitol adlı hammadde tüccarından alındığını belirtti.
"Eğer ticari açıdan faydalı ve uygun olursa, ay içinde en az bir parti ithal edeceğiz" diye belirtildi.
Belirtelim ki, petrol anlaşması ABD Başkanı Donald Trump'ın Pakistan ihracatını önemli tarifelerle tehdit etmesinden birkaç ay sonra gerçekleşti ve bu, İslamabad'ı Washington ile enerji ve ticaret ilişkilerini genişletmeye teşvik etti.