Irak Petrol Bakanlığı, ülkenin tüm yataklarından petrol ihracatının önümüzdeki birkaç gün içinde yeniden başlayacağını açıkladı.
Haberde, "Enerji alanındaki dört kaynak, Irak'ın Hürmüz Boğazı üzerinden deniz taşımacılığında yaşanan sorunlar nedeniyle bir aydan fazla süren aradan sonra ülkenin güneyinden petrol ihracatını yeniden başlattığını bildirdi" diye vurgulandı.
Belirtmek gerekir ki, Irak mart ayında Orta Doğu'daki savaş ve Hürmüz Boğazı'nın ablukası nedeniyle petrol üretimini %60'a kadar azaltmıştı. Yakıtın güvenli bir şekilde taşınmasının imkansızlığı nedeniyle ana güzergahlar üzerinden ihracat durdurulmuştu.
Oxu.Az