"Ermenistan hükümeti AGİT Minsk grubu eşbaşkanlarının iş materyallerini, aynı zamanda, devlet başkanlarının yazışmalarını izinsiz yaymakla etik normları ihlal etti."
Oxu.Az'ın haberine göre, bu açıklamayı Rusya Federasyonu Dışişleri Bakanlığı Mariya Zaharova yaptı.
Daha önce Ermenistan hükümeti "Karabağ sorununun çözümü üzerine" görüşme sürecinin belgelerini yayınladı. Bakanlar Kurulu sitesinde yerleştirilen materyaller arasında toplam 13 belge, bunların içinde Kazan prensipleri, Minsk Grubu arabulucularının 2019 yılında verilen teklifleri, aynı zamanda, ülkenin üçüncü cumhurbaşkanı Serj Sarkisyan'ın Rusya Cumhurbaşkanı Vladimir Putin'e Ağustos 2016 tarihli mektubu ve diğerleri de var.
Zaharova, "Minsk grubu eşbaşkanları üçlüsünün iş materyallerini ve özellikle de ilgili tarafların izni olmadan devlet başkanlarının yazışmalarını açıklamakla, Erivan etik normlara aldırış etmedi. Madem ki onlar bunu yaptılar, biz de buna yorum yapacağız. Fikrimce, yayınlanan materyaller resmi İrevan'ın son zamanlarda ileri sürmeye çalıştığı tezleri çürütmüş oluyor" diye belirtti.
Sözcü, Rusya'nın da kabulünde yakından iştirak ettiği BM ve AGİT belgelerinin kamuoyuna açıklanmasının tek bir noktayı kanıtladığını dedi: "Rusya otuz yıl boyunca kendi tarafından ve Minsk grubu eşbaşkanı olarak sorunun siyasi ve diplomatik yollarla çözümünde ciddi çabalar gösterdi ve hiç de az iş yapmadı."
O, "Arabulucuların, Minsk grubu eşbaşkanlarının görevi ise söz konusu durumda Bakü'ye ve Erivan'a sorunun çözümünde yardım göstermek, bunu ömürlük düşmanlığa çevirmemekti. Evet, bu belgelerden öyle anlaşılıyor ki, imkanlar olmuş, ama bunlar kaçırılmış. Bu ise bizim suçumuz değil" diye sözlerini tamamladı.