Rusya ve ABD, askeri-siyasi konular üzerine müzakerelerin yanı sıra, ikili ekonomik çalışma grubu oluşturma konusunda anlaşmaya vardılar.
Bunu Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Al-Arabiya'ya verdiği röportajda açıkladı.
O, "Cenevre'de gerçekleştirilen genişletilmiş askeri-siyasi müzakerelere ek olarak, Amerikalı meslektaşlarımızla ikili ekonomik çalışma grubu oluşturma konusunda anlaştık. Tüm bu meseleleri söz konusu grup çerçevesinde ele alacağız. Donald Trump yönetimi tarafından belirlenen karşılıklı faydaların nelerden ibaret olduğunu anlamak istiyoruz." diye belirtti.
Lavrov'un sözlerine göre, taraflar birbirinin ulusal çıkarlarını anlıyorlar. Çıkarların örtüştüğü noktalarda "fayda elde etmek ve projeler hayata geçirmek", örtüşmediği durumlarda ise durumun "çatışma eşiğine, özellikle de sıcak çatışmaya" varmasına izin vermemek gerekiyor.
Lavrov, Başkan Donald Trump döneminde ABD ile ilişkileri "pragmatik" olarak nitelendirdi. Ancak ekledi ki, ABD'nin LUKOIL ve Rosneft'e yönelik yaptırımları "tamamen beklenmedik şekilde" ilan edildi. Bakan ayrıca Washington'un açıklamaları ile adımlarının bazen örtüşmediğine dikkat çekti. Ona göre, bir yandan Moskova'yı küresel enerji pazarlarından dışlama girişimleri yapılıyor, öte yandan ise Ukrayna çatışmasının çözümüne ve karşılıklı faydalı iş birliğinin başlamasına çağrılar yapılıyor.
"Trump defalarca açıkça belirtti ki, bu onun değil, Joe Biden'ın savaşıdır. O buna mümkün olduğunca çabuk son vermeye çalışıyor. Bu gerçek herkesçe biliniyor. Ancak savaş artık en güncel küresel mesele haline geldi. Bu nedenle onu "yoldan çıkarmak", ardından ise karşılıklı faydalı projeler hayata geçirmek gerekiyor." diye Lavrov vurguladı.