"Rusya ve Kazakistan yüklerinin Azerbaycan ve Gürcistan topraklarından demiryolu ile Ermenistan'a gönderilmesi herkes için faydalıdır. Bu, taşımaların sayının artmasıyla da kanıtlanmaktadır."
Rusya başbakan yardımcısı Aleksey Overçuk bunu TASS'a verdiği röportajda belirtmiştir:
"Rusya Demiryolları uzmanları sadece birkaç gün içinde Rusya ve Kazakistan yüklerinin Azerbaycan ve Gürcistan topraklarından Ermenistan'a taşınması konusunda anlaşmaya vardılar. Otuz yıl içinde ilk kez Ermenistan'a demiryoluyla giren ilk tahıl yükü de Rusya'dan gönderildi. Şu anda gübre taşımacılığına başlandı ve yük çeşitleri giderek artmaktadır. Bu, herkes için faydalıdır: Rusya, Azerbaycan, Ermenistan ve Gürcistan için."
Overçuk, Rusya hükümetinin ülkeler arasında ticaretin geliştirilmesinde ve yük akışının artırılmasında ilgili olduğunu belirtmiştir:
"Azerbaycan ve Gürcistan'a çok yapıcı ve verimli iş birliği için minnettarız. Rusya'nın Ermenistan'ın komşuları olan İran ve Türkiye ile normal ilişkileri var ve bu dört ülke dışında orada başka komşu yoktur."
Başbakan yardımcısı, yüklerin taşınmasının beklendiği ülkelere gelince, söz konusu olanın Orta Asya ülkeleri ve Çin olduğunu söylemiştir:
"Ayrıca tüm bu ülkelerle normal ilişkilerimiz var."