Suriye devlet televizyonu, terör örgütü YPG ile ateşkes ve kademeli entegrasyonu içeren yeni mutabakata varıldığını duyurdu.
Konuyla ilgili sahadan hazırlanan özel haberde, "SDG ile Şam arasında sağlanan yeni anlaşma uyarınca, YPG bünyesindeki unsurlardan 3 tugaylık bir askeri tümen kurulması ve bu gücün kademeli olarak Suriye ordusuna entegre edilmesi kararlaştırıldı" ifadelerini kullandı. Anlaşma uyarınca, askeri güçlerin temas noktalarından çekilmesi ve bölgedeki askeri yapının Suriye devletine bağlanması hedefleniyor.
Burada en önemli noktalardan biri de şehir merkezlerindeki kontrolün el değiştirmesi oldu. Haberde, "İçişleri Bakanlığı'na bağlı iç güvenlik güçlerinin Haseke, Kamışlı ve Ayn el-Arab şehir merkezlerine girmesi konusunda mutabık kalındı" sözleriyle yeni durum özetlendi. Bu kapsamda, bölgedeki güvenlik birimlerinin Suriye hükümetine bağlı organlarla aşamalı olarak birleşeceği belirtiliyor.
Sadece askeri değil, idari ve sosyal alanda da pek çok düzenleme kararları alındı. Konuyla bağlı, "Suriye Devlet Başkanı'nın daha önce verdiği taahhütler çerçevesinde, Kürt halkının kimliklendirilmesi, dillerini kullanabilmesi ve eğitim haklarının Suriye devlet yapısına dahil edilmesi de bu mutabakatın bir parçası" sözlerine yer verildi. Bununla birlikte bölgeden ayrılmak zorunda kalan sivillerin geri dönüşleri için de gerekli adımların atılması planlanıyor.
A Haber