ABD Başkanı Donald Trump, Washington ve Tahran arasında 2015 yılındaki Kapsamlı Ortak Eylem Planı'ndan daha etkili bir anlaşma üzerinde çalışıldığını bildirdi.
Trump bunu kendi sosyal medya hesabından yazdı.
"İran'la hazırladığımız anlaşma, 2015 yılındaki anlaşmadan kat kat daha iyidir. O, ABD'nin ulusal güvenliği açısından bugüne kadar imzalanmış en kötü anlaşmalardan biriydi. Söz konusu belge nükleer silaha giden bir yoldu ve bizim hazırladığımız anlaşmayla bu mümkün olmayacaktır" denilmektedir.
Trump'ın sözlerine göre, İran Kapsamlı Ortak Eylem Planı'ndan yüz milyarlarca dolar elde edebildi. Ayrıca belirtti ki, ABD onun liderliği döneminde bu anlaşmadan çıkmasaydı, İran sonunda İsrail'e, Orta Doğu'ya ve bölgedeki ABD askeri üslerine karşı nükleer silah kullanabilirdi.
Beyaz Saray yöneticisi, yeni anlaşmanın Orta Doğu'ya, ayrıca ABD ve Avrupa'ya barış ve güvenlik getireceğini vurguladı. İran'la anlaşmaya varması için kendisine herhangi bir baskı yapılmadığını ve bu konuda yayılan bilgilerin gerçeği yansıtmadığını ekledi.
Oxu.Az