ABD Yönetiminin başkanı Donald Trump, İran'ın Birleşik Devletler ile müzakere sürecine katılımını sürdüreceğine inanıyor.
"Onlar müzakerelere katılacaklar. Aksi takdirde ise daha önce hiç görmedikleri sorunlarla karşılaşacaklar. Umarım adil bir anlaşma elde ederek ülkeyi yeniden inşa edecekler. Ancak bu gerçekleştiğinde nükleer silahları olmayacak, buna izin vermeyeceğiz" diye ABD lideri radyo sunucusu John Fredericks'e verdiği röportajda belirtti. Trump ayrıca ABD'nin yakın gelecekte İslam Cumhuriyeti'nin asla nükleer silaha sahip olmamasını sağlayacağını iddia etti. İslam Cumhuriyeti'nin nükleer programından bahseden ABD Başkanı röportajında "Bu gerçekleşecek ve bence çok yakında olacak" diye vurguladı.
Belirtmek gerekir ki, 20 Nisan'da İran Meclisinin (parlamentosunun) başkanı Muhammed Bakır Galibaf, Washington İslam Cumhuriyeti'ni tehdit etmeye devam ederse Tahran'ın müzakere yapmayacağını bildirdi.
"ABD Başkanı Donald Trump müzakereleri bir teslim olma belgesinin imzalanmasına dönüştürmek istiyor. Ancak biz sürekli tehditler ortamında yürütülen diyalogu kabul etmiyoruz" diye Galibaf belirtti. İran parlamento başkanı, ülkesinin savaş meydanında yeni güç dengesini sergilemeye hazır olduğunu ekledi. Onun sözlerine göre, bununla ilgili hazırlıklar son iki hafta içinde yürütülmektedir.
Hatırlatmak gerekir ki, 8 Nisan 2026'da ABD Başkanı Donald Trump, Tahran'a verdiği ültimatomun sona ermesine birkaç saat kala Washington'un iki haftalık ateşkesi kabul ettiğini ilan etti.
TASS