Türkiye Dışişleri Bakanlığı, Türkiye ile Ermenistan arasında yürütülen normalleşme süreci kapsamında vize uygulamalarına ilişkin yeni bir karar alındığını duyurdu. Yapılan açıklamada, iki ülke arasındaki temasların somut adımlarla ilerlediği vurgulandı.
Oxu.Az'ın haberine göre, bakanlıktan yapılan bilgilendirmede, Türkiye ve Ermenistan Normalleşme Süreci Özel Temsilcileri arasında varılan mutabakat doğrultusunda, diplomatik, hizmet ve hususi pasaport sahipleri için vize işlemlerinin kolaylaştırılmasına karar verildiği belirtildi.
Açıklamaya göre, her iki ülkenin diplomatik, hizmet ve hususi pasaport hamilleri, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren ücretsiz e-vize uygulamasından yararlanabilecek. Bu adımın, karşılıklı güveni artırmaya yönelik önemli bir gelişme olduğu ifade edildi.
Dışişleri Bakanlığı ayrıca, Türkiye ve Ermenistan'ın, iki ülke arasındaki normalleşme sürecini ön koşulsuz ve tam normalleşme hedefiyle sürdürme konusundaki kararlılıklarını bir kez daha teyit ettiğini bildirdi.
Türkiye ile Ermenistan Arasında İki Ülkenin Resmi Pasaport Hamilleri için Vize Kolaylaştırma Kararı
— T.C. Dışişleri Bakanlığı (@TC_Disisleri) December 29, 2025
Türkiye ile Ermenistan Normalleşme Süreci Özel Temsilcileri arasında varılan mutabakat çerçevesinde, Türkiye ve Ermenistan, diplomatik, hizmet ve hususi pasaport hamilleri için…