Ukrayna Güvenlik Servisi Kırım köprüsünü üçüncü kez patlattı.
Bu konuda kurumun Basın Servisi bilgi yayınladı.
Operasyonun birkaç ay sürdüğü belirtiliyor - köprünün ayakları mayınlanmış, bugün de ilk patlayıcı cihaz çalıştırılmıştır.
"Ayaklar ciddi şekilde hasar görmüş, bunun için TNT eşdeğerinde 1100 kilogram patlayıcı madde kullanılmış, şu anda köprü acil durum halindedir", - diye bilgide belirtilmiştir.
Operasyonun planlanması ve uygulanması UGS başkanı Vasıl Maluk'un doğrudan gözetimi altında gerçekleştirilmiştir.
Maluk bunu Kırım köprüsüne karşı gerçekleştirilen üçüncü başarılı operasyon olarak adlandırmıştır:
"Atalar üçten demiş, UGS ise başladığı işi sonuna kadar götürür ve asla tekrarlamaz. Biz 2022 ve 2023 yıllarında zaten iki kez Kırım köprüsüne darbe indirmiştik. Bugün ise bunu sualtı yöntemiyle devam ettirdik. Kırım köprüsü, özellikle de düşmanın onu lojistik koridoru olarak kullandığını göz önüne alırsak, tamamen meşru bir hedeftir", - diye kurum Başkanı belirtti.
Şu anda köprüdeki durum ve hasarın boyutu ile ilgili ek araştırmalar yapılıyor.
