Sırbistan'ın Naftna industrija Srbije petrol rafineri kompleksinde Rusya'ya ait hissenin satışıyla ilgili anlaşmanın imzalanmasına bir aydan az süre kaldı.
Bu konuda Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vucic, Blic'e atıfla açıklama yaptı.
Belirtildiğine göre, NIS 2025 yılının ocak ayından itibaren ABD yaptırımları altındadır. Washington, şirketteki Rusya yapılarının tamamen çıkarılmasını talep etti. 2026 yılının nisan ayında ABD Hazine Bakanlığı'nın yabancı varlıkları denetleyen birimi OFAC, NIS'in mevcut faaliyetlerine ilişkin izni 16 Haziran'a kadar uzattı.
Vucic, yakıt fiyatlarının artması ve yaptırım tehdidinin Sırbistan için ciddi zorluklar yarattığını bildirdi. Onun ifadelerine göre, kısıtlamalar kaldırılmadı, sadece ertelendi ve her an yürürlüğe girebilir.
O, "Bir düşünün, neyle karşı karşıyayız: yaptırımlar kaldırılmadı, uygulanması sadece yaklaşık bir ay sonraya - NIS konusundaki anlaşmanın tamamlanması gereken zamana ertelendi", diye belirtti.
Cumhurbaşkanı, petrol fiyatlarındaki artışı ABD ve İran dahil olmak üzere büyük uluslararası oyuncuların açıklamalarıyla ilişkilendirdi ve ülkenin "çok zor bir durumda" olduğunu ifade etti. Vucic, yakıt fiyatlarındaki artışı dizginlemek için Sırbistan'ın halihazırda ÖTV gelirlerini dörtte bir oranında azalttığını sözlerine ekledi.