ABD Dışişleri Bakanlığı, İran hava sahasının kısmen yeniden açılmasının ardından ABD vatandaşlarına o ülkeyi terk etmelerini tavsiye etti.
Bu konuda ABD Dışişleri Bakanlığı'nın resmi web sitesinde bilgi verildi.
"21 Nisan tarihinden itibaren İran hava sahası kısmen yeniden açıldı. ABD vatandaşları İran'ı şimdi terk etmeli, güncel bilgi almak için yerel medyayı takip etmeli ve İran'dan gerçekleştirilen uçuşlarla ilgili ek bilgi için ticari taşıyıcılarla iletişime geçmelidir. İran'ı terk etmeye çalışan ABD vatandaşları bunu Ermenistan, Azerbaycan, Türkiye ve Türkmenistan üzerinden kara yoluyla da yapabilirler" denildi.
Dışişleri Bakanlığı ayrıca ABD vatandaşlarına Afganistan, Irak ve Pakistan'ın İran'la sınır komşusu olan bölgelerine seyahat etmemelerini tavsiye etti.
İran'ı terk edemeyen ABD vatandaşlarına bir sonraki uyarıya kadar yaşadıkları yerlerde - evlerinde, otellerde veya diğer binalarda kalmaları ve ayrıca pencerelerden uzak durmaları tavsiye edildi.
Daha önce bildirildiğine göre, Tahran da dahil olmak üzere, İran'ın altı havalimanında hava ulaşımı faaliyeti kısmen yeniden başladı. 18 Nisan'da İran hava sahasının kısmen açılması ilan edildikten sonra ilk yolcu uçağı Umman'dan İran'a hareket etti.
Oxu.Az