Venezuela'nın tutuklanarak ABD'ye götürülen Devlet Başkanı Nicolas Maduro'nun talimatıyla 17 ay önce ülkede yasaklanan X sosyal medya platformu, Geçici Devlet Başkanı Delcy Rodriguez'in kararıyla yeniden kullanılmaya başlandı.
Bu konuyla ilgili Rodriguez ve İçişleri Bakanı Diosdado Cabello, konuyla ilgili X hesapları üzerinden açıklamada bulundular.
Rodriguez paylaşımında "Bu yolla yeniden iletişime geçiyoruz. Venezuela ayakta kalmaya devam ediyor, güç, kararlılık ve tarihsel bilinçle. Ekonomik huzur, sosyal adalet ve hak ettiğimiz refah devleti için birleşmiş halde ilerlemeye devam edelim." ifadelerini kullandı.
İçişleri Bakanı Cabello ise "Ülkemizle ilgili konuyu yakından takip eden Venezuela ve dünya genelindeki kardeşlerimizle kucaklaşmak için buraya (X) geçiyorum. İletişim kurmak için bu yolu yeniden kullanacağız, takipte kalın. Biz kazanacağız." diye açıklamasında belirtti.
Belirtmek gerekir ki, Ağustos 2024'te Maduro, "Elon Musk'ın sahibi olduğu X, tüm kanunları çiğnedi. Bu ülkede, faşizm, iç savaş, ölüm ve nefret yaymayı bırakın artık. X, Venezuela'nın tüm yasalarını ihlal etti. Venezuela'da yasalar var, yasalara saygı duyacağız. Venezuela'dan 10 günlüğüne defol X. Defol Elon Musk. Venezuela'da anayasa var, devlet var ve onlara saygı duymalısın." açıklamasında bulunmuştu.
Bloomberght.com