Dünyanın en büyük petrol şirketlerinin 2026 yılında her saniyede yaklaşık 3 bin dolar gelir elde edeceği öngörülmektedir.
Bu göstergeler uluslararası Oxfam örgütünün yayımladığı yeni raporda yer aldı.
Uzmanlara göre, söz konusu olan Chevron, Shell, bp, ConocoPhillips, ExxonMobil ve TotalEnergies gibi dev şirketler. Bu kuruluşların fosil yakıtlardan elde edeceği toplam karın gelecek yıl 94 milyar dolara yükseleceği tahmin edilmektedir. Bu rakam 2025 yılı göstergeleriyle karşılaştırıldığında günlük 37 milyon dolar daha fazla.
Hesaplamalara göre, bu artış saniyede yaklaşık 2 967 dolara eşit. Oxfam temsilcileri, böyle bir meblağın Afrika kıtasında 50 milyona yakın insanı güneş enerjisiyle donatmak için yeterli olduğunu vurgulamaktadır.
Örgütün temsilcisi Mariana Paoli, fosil yakıt üreten şirketlerin mevcut jeopolitik istikrarsızlıktan kendi çıkarları doğrultusunda yararlanarak gelirlerini artırdığını belirtti.
Bununla birlikte, Brent tipi petrolün varil fiyatı mart sonundan bu yana ilk kez 112 dolar seviyesini aştı. Londra'nın ICE borsasında temmuz ayı için vadeli işlem sözleşmeleri 112.70 dolar seviyesine kadar yükseldi. Ayrıca, Amerika'nın WTI tipi ham petrolün fiyatında da artış gözlemlenmiş ve bir varilin fiyatı 101.85 dolar olmuştur.
Oxu.Az