600 bin kamu işçisini ilgilendiren 2025 yılı toplu iş sözleşmesi görüşmeleri sürerken, zam pazarlığında önemli bir adım daha atılıyor.
Oxu.Az'ın Sabah'tan aktardığı habere göre, Türkiye Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, ikinci teklifin bu hafta TÜHİS aracılığıyla işçi sendikalarına iletileceğini duyurdu.
27 Şubat'ta başlayan müzakerelerde henüz uzlaşma sağlanamazken, işçi tarafı en düşük günlük ücretin 1.800 liraya yükselmesini talep ediyor. İlk teklif, TÜHİS tarafından 6 aylık dönemler için sırasıyla yüzde 16 ve yüzde 8 olarak sunulmuştu.
Bakan Işıkhan, Türkiye Kamu-Sen'in 33. kuruluş yıl dönümü programı sonrası gazetecilere yaptığı açıklamada sürecin daha önceki yıllarda olduğu gibi sağlıklı ilerlediğini vurgulayarak şu ifadeleri kullandı:
"Geçtiğimiz hafta TÜRK-İŞ ve HAK-İŞ'e ilk teklifimizi ilettik. Bu hafta da ikinci teklifimizi sunacağız. Ardından gelişmeleri hep birlikte takip edeceğiz. Sürecin her zamanki gibi istişare içinde ilerlemesini hedefliyoruz."
Memurların zam pazarlığına ilişkin soruya da yanıt veren Bakan Işıkhan, Ağustos ayında kamu görevlileri için toplu sözleşme sürecinin başlayacağını söyledi:
"Cumhurbaşkanımızın da her zaman ifade ettiği gibi işçimizi ve memurumuzu enflasyona ezdirmeyeceğiz. Önce kamu işçileriyle anlaşma sağlandıktan sonra memurlar için de aynı hassasiyetle masaya oturacağız."