Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Yusuf Hacısüleyman, Antalya'nın ülke ekonomisine turizm, tarım ve sanayi sektörlerinde toplam 20 milyar dolar civarında muazzam bir katkı sağladığını açıkladı.
Hacısüleyman, Ekonomi Muhabirleri Derneği (EMD) Antalya üyeleriyle ATSO merkezinde gerçekleştirdiği özel toplantıda kentin ekonomik performansına ilişkin çarpıcı veriler paylaştı.
Antalya'nın artık global ölçekte bir turizm markası haline geldiğini vurgulayan Hacısüleyman, 2025 yılında kenti ziyaret eden turist sayısının rekor kırarak 17 milyonu aştığına dikkat çekti.
Antalya'nın "hizmet ihracatı" kapsamında ülke ekonomisine sağladığı değeri rakamlarla ortaya koyan Hacısüleyman, şu çarpıcı değerlendirmeyi yaptı:
"Kişi başı turizm geliri 972 dolar. 17 milyon ziyaretçi dediğimizde 17 milyar dolar hesaplayabiliyoruz. Tarım ve sanayi kısmından gelen ihracat gelirlerimizi de eklediğimizde Antalya'nın ülkemize 20 milyar dolar civarında bir katkısı var. Bu rakamlarla 6'ncı büyük ekonomiye sahibiz şehir olarak. Önemli bir kıstas da toplanan vergiler. 2025'te 177 milyar lira vergi tahakkuk etmiş. Bunun da yüzde 80'inin üzerindeki bir payı tahsil edilmiş durumda. O bakımdan da iyiyiz. Ama zorluklar da yaşıyoruz."
Küresel ekonomide yaşanan durgunluğun ve seyahat eğilimlerindeki azalmanın etkilerine rağmen, Antalya'nın 17 milyon ziyaretçi sayısını yakalamasının büyük başarı olduğunu belirten Hacısüleyman, bu performansın altını çizdi.
Antalya'nın etkileyici bir rakamla, 657 bin yatak kapasitesine ulaştığını açıklayan Hacısüleyman, mevcut kapasitenin sektörün ihtiyaçlarını karşılamada yeterli olduğunu ifade etti.
ATSO Başkanı Hacısüleyman, Antalya'daki 1 milyon metrekarelik EXPO alanının 2016'dan bu yana atıl kaldığına dikkat çekerek, bu değerli alanın modern bir fuar merkezi olarak ekonomiye kazandırılabileceğini vurguladı.
Antalya'nın dünyanın 330 farklı şehrinden doğrudan uçuşlarla ulaşılabilir olduğunu ve geniş konaklama altyapısına sahip bulunduğunu, ancak kentin modern ve büyük ölçekli bir fuar-kongre merkezine ihtiyaç duyduğunu belirten Hacısüleyman, mevcut EXPO alanının bu ihtiyacı karşılamak için ideal bir fırsat sunduğunu sözlerine ekledi.
AA