Yargıtay, emekli olduktan sonra çalışmaya devam eden milyonlarca kişiyi ilgilendiren önemli bir karara imza attı. Alınan emsal nitelikteki kararla, işverenlerin "emekli maaşı alıyor" gerekçesiyle sigorta primlerini eksik yatırmasının önüne geçildi.
Karara konu olan olayda, emekliliğinin ardından bir iş yerinde yaklaşık 6 yıl boyunca çalışan bir işçinin sigorta primlerinin bazı dönemlerde yalnızca 10 gün üzerinden yatırıldığı tespit edildi. Bunun üzerine açılan dava sonucunda Yargıtay, çalışan emeklilerin de tam sigorta hakkına sahip olduğunu vurguladı.
Yüksek Mahkeme, sigorta primlerinin eksiksiz yatırılmasının yalnızca emekli maaşı açısından değil, birçok hak bakımından da büyük önem taşıdığına dikkat çekti. Kararda; iş kazası ve meslek hastalığı durumlarında sigortalılık süresinin kritik rol oynadığı, ayrıca kıdem ve ihbar tazminatları ile yıllık izin ücretlerinin SGK'ya bildirilen gerçek çalışma süresi ve ücret üzerinden hesaplandığı belirtildi.
Ayrıca, kayıt dışı ya da eksik bildirilen çalışmaların yargı yoluyla kabul edilemeyeceği açıkça ifade edildi.
Bu karar doğrultusunda, emekli olup çalışmaya devam eden kişilerin sigorta haklarının korunması gerektiği netleşmiş oldu. Sigorta günleri eksik bildirilen çalışan emekliler, dava açarak hem eksik prim günlerini tamamlatabilecek hem de işten ayrıldıklarında tazminatlarını gerçek çalışma sürelerine göre talep edebilecek.
Haber Global